Aktivnost 2 – Sondiranje in analiza potreb ter stališč delodajalcev
Sondiranje in analiza stališč, praks in potreb delodajalcev v gospodarstvu in negospodarstvu je bilo v začetku leta 2023 opravljeno v Pomurski, Podravski, Koroški, Savinjski, Zasavski in Spodnjeposavski regiji.
Uporabili smo različna raziskovalna orodja, s katerimi smo preverjali stališča in prakse podjetij in ustanov v povezavi z zelenim prehodom (v pozitivnem in negativnem smislu). Tako smo nagovorili različne sektorje, npr. industrijo, kmetijstvo, turizem, državno upravo.
Izvedenih je bilo enajst intervjujev v podjetjih in javnih zavodih.
Fokusna skupina za analizo intervjujev
Za ta podjetja in dva zavoda so izvajalci intervjujev ocenili, da njihovo delovanje predstavlja primer dobre prakse v smislu delovanja in poslovanja v povezavi z zelenim prehodom. Vsebinsko so se intervjuji osredotočali na primere dobrih praks, kako jih izvajajo in kako komunicirajo, kateri so motivi podjetij, da jih izvajajo, ter kakšne so njihove percepcije in pričakovanja. Po izvedbi intervjujev so njihovi izvajalci uredili prepise intervjujev in napisali povzetke, nato pa se je ožja ekipa, ki jo je sestavljalo šest članov, lotila njihove analize.
Melanija Larisa Fabčič z g. Uranjkom (Pri Baronu)
Med ugotovitvami velja izpostaviti, da se intervjuvana podjetja ukvarjajo z različnimi dejavnostmi, je pa vsem razen enemu skupno ozaveščanje o problematiki varovanja okolja in narave vsaj v posredni obliki. Večina jih v ta namen izvaja izobraževanja, fokusirani so zlasti na predajanje znanja osnovnim šolam in vrtcem. Pogostejši primeri dobrih praks intervjuvanih podjetij so še ukrepi za učinkovitejšo energetsko izrabo infrastrukture podjetij, prizadevanje za zmanjšanje ogljičnega odtisa oziroma emisij v okolje, uporaba zelene energije, recikliranje oziroma »zero waste« strategija in pridelava ter prodaja hrane, ki upošteva trajnostne vidike kmetovanja (predvsem ekološko kmetovanje). Svoje primere dobrih praks podjetja večinoma komunicirajo preko spleta – tak način komunikacije vidijo še kot en primer dobre prakse.
Janez Osojnik in David Hazemali z mariborsko ekipo Jeej!
Ob delodajalcih smo pridobili tudi stališča študentov UM.
Rezultat: analize anket za zaposlene v gospodarstvu (B) in zaposlene v negospodarstvu (C), analize fokusnih intervjujev v gospodarstvu, analize dokumentacije podjetij in komunikacije z javnostjo, spremljanje medijskih objav (press clipping) posameznih podjetij.
Gradivo
Poročilo o analizi intervjujev je v obliki PPT v celoti dostopno tukaj: